Daily practice 2hour and sanskrit talk in days
*सप्तमदिवसः*
१) विशेषणविशेष्ययोः समान-विभक्तित्वं प्रयोगः
पु.लिंग
*उत्तमं बालकं* पृच्छतु ।
*चतुरं शिक्षकं* पश्यतु ।
*सुन्दरं नायकं* वदतु । (२या विभक्ति)
*उत्तमेन बालकेन* सह पठतु
*चतुरेण शिक्षकेण* साकं गच्छतु
*सुन्दरेण नायकेन* समं भ्रमतु (३या विभक्ति)
*उत्तमस्य नायकस्य* चित्रम्
*चतुरस्य शिक्षकस्य* पुस्तकम्
*सुन्दरस्य नायकस्य* गृहम् (६ष्ठी विभक्ति)
स्त्रीलिंग
*उत्तमां बालिकां* वदतु (२याविभक्ति)
*उत्तमया बालिकया* सह पठामि (३या)
*उत्तमायाः बालिकायाः* नाम प्रियंका (६ष्ठी)
न.लिंग
*उतमं फलं* खादतु (२या)
*ऊत्तमेन फलेन* शक्त्याः वृद्धिः भवति (३या)
*उत्तमस्य फलस्य* नाम आम्रफलम् (६ष्ठी)
२) क्त्वा-तुमुन परिवर्तनम्
रामः बिद्यालयं *गत्वा* पाठं पठति (गम्+त्वा=गत्वा)
रामः पाठं *पठितुं* बिद्यालयं गच्छति (पठ्+तुमुन्=पठितुम्)
३) वर्हिः/अन्ते
विद्यालयस्य *वर्हिः* उद्यानम् अस्ति
विद्यालयस्य *अन्ते* प्रकोष्ठः अस्ति
४) रिक्तम्/पूर्ण्णम्
प्रकोष्टः *रिक्तम्* अस्ति
विद्यालयः *पूर्णम्* अस्ति
५) इतोऽपि—*इतोऽपि* जलम् आवश्यकम् ?
६) इत्युक्ते--गोलाप-नगरीम् *इत्युक्ते* जयपुरम्
७) चेत्/नो चेत्
धनम् अस्ति *चेत्* दानं करोतु
जलम् अस्ति *चेत्* वस्त्रं प्रक्षालयतु
अवकाशः अस्ति चेत् गृहं आगच्छतु *नो चेत्* मास्तु
भवान् तत्र समयेन गच्छति चेत् यानं लभ्यते *नो चेत्* न लभ्यते
समाप्तम्
निर्देशानुसारं पठतु
sunil kumar panigrahi
7787977820
No comments:
Post a Comment